Disrupt Retail — Berns, Stockholm 25-26 augusti
Disrupt Retail
Berns, Sthlm
25-26 augusti.
Dag 1.
Richard
Lems

Richard Lems avslöjar framtidens retail – innovation, strategi och kundupplevelser som driver framgång i en föränderlig värld.

Dag 2.
Americo
Goncalves

Americo Goncalves, Adidas, delar insikter om varumärkesstyrka, innovation och kundresor som formar retailbranschens framtid.

Dag 1 – Mån 25/8.

  • Richard Woodbridge13:45 The Ballroom - Main Stage
  • John Henric Ekström14:10 The Ballroom - Main Stage
  • Erica Wredberg16:20 The Ballroom - Main Stage
  • Marc Nylander17:00 The Ballroom - Main Stage
  • Richard Lems17:20 The Ballroom - Main Stage
Richard Woodbridge
John Henric Ekström
Erica Wredberg
Marc Nylander
Richard Lems

13:15

Förord – Alex Baker (Moderator & Host)

The Ballroom – Main Stage

13:20

Fireside – Line Krogh Vogdrup (Søstrene Grene)

Från Pärlplattor till globalt fenomen: Hemligheten bakom Søstrene Grenes expansion.

The Ballroom – Main Stage

13:45

Keynote – Richard Woodbridge (Oscar Jacobson)

Stil, tradition och tillväxt: Oscar Jacobsons strategi för framgång och nya resan med Filippa K.

The Ballroom – Main Stage

14:10

Keynote – John Henric Ekström (John Henric)

Från dröm till detalj: Hur John Henric byggde ett globalt varumärke med fokus på hantverk och kärlek till kunden.

The Ballroom – Main Stage

14:35

Panel – Charlotta Lindblad (Swish), Urban Höglund (Swish), Margareta Boström (Jula), John Helmér (Apoteket)

Hur Swish stärker varumärken med enklare betalningar.

The Ballroom – Main Stage

15:00

Break

15:30

Panel – Anders Svensson (Svensk Handel & Stadium), Linn Rundgren (Lager157), Karina Töndevold Liljedal (BAS ID & Handelshögskolan)

Möt den nya kunden: Från handelns golv till styrelsen och akademin.

The Ballroom – Main Stage

16:00

Fireside – Joakim Bohman (McDonalds)

Mer än bara burgare: Hur McDonalds som global jätte arbetar med lokala behov.

The Ballroom – Main Stage

16:20

Keynote – Erica Wredberg (Lyko)

Från Vansbro till FABShip: Lyko’s resa mot framtidens butiksupplevelser.

The Ballroom – Main Stage

16:40

Fireside – Susanne Holmström (Blomsterlandet)

Växtkraft i förändring: Hur Blomsterlandet skapar en blomstrande butiksupplevelse i digitala tider.

The Ballroom – Main Stage

17:00

Keynote – Marc Nylander (KA-YO)

Bygga varumärken med känsla: Hur KA-YO skapar utrymme för progressiva kunder.

The Ballroom – Main Stage

17:20

Keynote – Richard Lems (Rituals)

Butiken som andrum: Hur Rituals förvandlar shopping till en meningsfull stund.

The Ballroom – Main Stage

17:50

Wrap up – Alex Baker (Moderator & Host)

The Ballroom – Main Stage

18:00

Mingelmiddag – Mingel on steroids. Powered by Compileit

Terrassen

19:15

Fireside – Jonna Gustafsson (ESSNCE)

Entreprenörskapet, lärdomarna och Social Commerce.

The Ballroom

19:40

Fireside – Perdica Babaheidari & Persheng De Geer (By Banoo)

Entreprenörskap som familjearv: Hur skapar man ett modernt varumärke och förstår social commerce?

The Ballroom

20:05

Fireside – Helena Karlinder-Östlundh (Nelly.com)

Nellys nya kapitel: Varför en e-handelsjätte öppnar fysiska butiker.

The Ballroom

20:30

Disrupt Retail Award

Prisutdelning till årets “Bästa Butiksupplevelse”, “Bästa Retail Design” och “Bästa Varumärke”.

The Ballroom

20:50

Mingel & DJ

The Ballroom

22:00

Slut

Dag 2 – Tis 26/8.

  • Sandi Danick09:00 The Ballroom - Main Stage
  • Americo Goncalves09:40 The Ballroom - Main Stage
  • Carola Lundell11:35 The Ballroom - Main Stage
  • Sara Sjöborg12:55 The Ballroom - Main Stage
  • Aaron Smedley13:50 The Ballroom - Main Stage
  • Oliver Murray16:20 The Ballroom - Main Stage
Sandi Danick
Americo Goncalves
Carola Lundell
Sara Sjöborg
Aaron Smedley
Oliver Murray

The Ballroom.

09:00

Fireside – Sandi Danick (American Dream)

Från butik till upplevelse: Ledarskapet bakom världens mest ovanliga retail destination.

09:30

Välkommen Dag 2 – Alex Baker (Moderator & Host)

Välkommen till Dag 2 inklusive summering av Dag 1.

09:40

Keynote – Americo Goncalves (Adidas)

Adidas Playbook: Hur bygger man globala butiksupplevelser som engagerar.

10:05

Break

10:20

Fireside – Mikael Söderlindh (DRM-LND)

DRM-LND effekten: Hur ett unikt koncept fånger de yngre generationerna och bygger lojalitet.

10:40

Panel – Karin Wickberg (NK), Camilla Garami (Unibail-Rodamco-Westfield), Sandi Danick (American Dream), Aaron Smedley (La Chameau)

Global brand experiences: From heritage and AI to the Disneyland effect.

11:10

Fireside – Daniel Warence & Oliver Ingrosso (Mino)

Från familjemiddag till butikshyllan: Hur Mino skapade en matrevolution.

11:35

Keynote – Carola Lundell (Kicks)

Ledarskapet bakom skönhetsjätten: Kicks sömlösa resa.

11:55

Lunch

12:55

Keynote – Sara Sjöberg (Polarn & Pyret)

Mer än barnkläder: Polarn & Pyrets resa för att ta ett arv in i framtiden.

13:15

Mats & Axel show

Sells like Teen Spirit: Vad Retail kan lära sig av Rock n’ Roll.

13:30

Fireside – Henric Smolak (Deglabbet)

Från pandemi till succé: Deglabbets resa att förnya en traditionell bransch

13:50

Fireside – Pino Roscigno (Stadium), Vanessa Leporati (SFD), Susanne Ekendahl Weisten (NK Retail)

Från butiksgolvet till ledningsgruppen: Strategierna bakom framgångsrika organisationer.

14:15

Fireside – Johan Augustsson (Mestergruppen)

Styrka i samverkan: Hur moderniserar man och bygger framgång i en traditionell bransch.

14:35

Fireside – Vanessa Lindblad (CAIA & ÀVORA)

Från CAIA till ÀVORA: Entreprenörskapet och lärdomarna bakom varje steg.

15:00

Break

15:30

Keynote – Aaron Smedley (La Chameau)

Från hantverk till e-handel: Le Chameaus väg att modernisera ett ikoniskt varumärke.

15:55

Panel – Ludvig Strand (Axel Johnson), Annika Elfström (AI Sweden), Peter Bleckert (Bleckert Invest)

Från huvudkontor till hylla: Hur AI omvandlar retail från grupp till butiksgolv.

16:20

Keynote – Oliver Murray (Future Stores)

Engagemang och innovation möter intäkter: Future Stores phygitala recept från Oxford Street ut i världen.

16:45

Key takeaway – Alex Baker (Moderator & Host), Annie Lindmark (H&M), Karina Töndevold Liljedal (BAS ID & Handelshögskolan)

Summering och key take aways med gäster.

17:00

Slut

Kammarsalen.

10:20

Panel – Karina Töndevold Liljedal (Host), Oskar Jakobsson (ICA), Anna-Karin Holck (Bestseller), Bianca Franklin (H&M)

Fysisk handel med digitala förmågor: Vad blir viktigt för upplevelsen i butiken bortom transaktion.

10:40

Panel – Jakob Laudon (Host), Marcus Lord (Stadium), Anna Edin (LYKO)

Den nya spelplanen: Hur Retail Media förändrar spelplanen för retail och den fysiska butiken.

11:10

Keynote – Patrick Hamilton Walsh (Salboheds)

Hållbarhet först, inte sen: Det börjar redan i konstruktionsfasen.

11:55

Lunch

12:55

Keynote – Anna K Johansson

Labubu-effekten: Att förstå konsumentbeteende och trender i en globaliserad värld.

13:15

Keynote – Florian Westerdahl (Vitrolife)

Vad bör du veta om AI transformation ofiltrerat?

13:30

Panel – Fabian Haglund (StoreSprint), Christina Gordon (Rusta)

Samtal om det senaste inom operational excellence och operational intelligence (OI) med StoreSprint och Rusta.

13:50

Keynote – Magnus Ohlsson (Retailomania & Detaljhandelspodden)

Hur Trump, inflation och krigsrubriker påverkar konjunktur och konsumenter.

14:15

Panel – Emelie Stuxberg Staël von Holstein (Host), Linn Weilar (Glowstation), Nina Akbari (Dashl), Emelie Träff Söderbergh (Ceremonia)

Den nya skönhetsbranschen: När socialt, digitalt och upplevelse möts.

14:35

Keynote – Sebastian Karlsson (VALAI & Flying Tiger Copenhagen)

Hur man bygger starka team, varumärken och kundrelationer genom att aktivt arbeta med värderingar.

15:00

Break

Spegelsalen.

10:20

Panel – Josephine Darlington (Host), Yvonne Magnusson (Waynes Coffee), Johan Forsberg (ATP Atelier)

AI, Transformation & ledarskap: Hur driver man transformation och får med sig människor i en AI era?

10:40

Panel – Josephine Darlington (Host), Florian Westerdahl (Vitrolife), Alexander Flaig (Linköpings Universitet), Adam Horne (Berghs School of Communications)

AI, Akademin och Agenter: Hur undviker man misstagen och tar lead när det går i en exponentiell fart?

11:10

Panel – Anne Hesselgren (Host), Nathalie Scharnke (Cavour), Joel Löwenberg (Gymkompaniet), Karl Andersson (Matsmart)

Från nisch till genombrott: Hur Cavour, Gymkompaniet och Matsmart skapar starka varumärken och tillväxt.

11:35

Panel – Karina Töndevold Liljedal (Host), Camilla Garami (Unibail-Rodamco-Westfield), Mats Mileblad (Onemotion IMC), John-Jamal Gille (ASFB & Stockholm Fashion Week)

Retail som scen: Hur upplevelser och event skapar nya handelsplatsen.

11:55

Lunch

12:55

Panel – Helena Torhage (Host), Magnus Nikkarinen (Svensk Handel), Annie Lindmark (H&M Foundation), Martin Hallander (Arkivet Second Hand)

Från linjär till cirkulär: Hur gamla och nya aktörer skapar nya affärsmodeller.

14:35

Panel – Anne Hesselgren (Host), Jonatan Ehn (ASKET), Arletka Skurczynska (Ex Unilever Sverige), Marika Hjorth (About Consulting)

Från jätte till utmanare: Strategierna för att bygga och växa varumärken på marknadsplatser.

15:00

Break

Köp Biljetter idag!

Boka din biljett nu till Disrupt Retail och säkra din plats till Sveriges hetaste initiativ och retail konferens i augusti.

Köp nu!