Dag 1 – Mån 25/8.
- Richard Woodbridge13:45 The Ballroom - Main Stage
- John Henric Ekström14:10 The Ballroom - Main Stage
- Erica Wredberg16:20 The Ballroom - Main Stage
- Marc Nylander17:00 The Ballroom - Main Stage
- Richard Lems17:20 The Ballroom - Main Stage
13:15
Förord – Alex Baker (Moderator & Host)
The Ballroom – Main Stage
13:20
Fireside – Line Krogh Vogdrup (Søstrene Grene)
Från Pärlplattor till globalt fenomen: Hemligheten bakom Søstrene Grenes expansion.
The Ballroom – Main Stage
13:45
Keynote – Richard Woodbridge (Oscar Jacobson)
Stil, tradition och tillväxt: Oscar Jacobsons strategi för framgång och nya resan med Filippa K.
The Ballroom – Main Stage
14:10
Keynote – John Henric Ekström (John Henric)
Från dröm till detalj: Hur John Henric byggde ett globalt varumärke med fokus på hantverk och kärlek till kunden.
The Ballroom – Main Stage
14:35
Panel – Charlotta Lindblad (Swish), Urban Höglund (Swish), Margareta Boström (Jula), John Helmér (Apoteket)
Hur Swish stärker varumärken med enklare betalningar.
The Ballroom – Main Stage
15:00
Break
15:30
Panel – Anders Svensson (Svensk Handel & Stadium), Linn Rundgren (Lager157), Karina Töndevold Liljedal (BAS ID & Handelshögskolan)
Möt den nya kunden: Från handelns golv till styrelsen och akademin.
The Ballroom – Main Stage
16:00
Fireside – Joakim Bohman (McDonalds)
Mer än bara burgare: Hur McDonalds som global jätte arbetar med lokala behov.
The Ballroom – Main Stage
16:20
Keynote – Erica Wredberg (Lyko)
Från Vansbro till FABShip: Lyko’s resa mot framtidens butiksupplevelser.
The Ballroom – Main Stage
16:40
Fireside – Susanne Holmström (Blomsterlandet)
Växtkraft i förändring: Hur Blomsterlandet skapar en blomstrande butiksupplevelse i digitala tider.
The Ballroom – Main Stage
17:00
Keynote – Marc Nylander (KA-YO)
Bygga varumärken med känsla: Hur KA-YO skapar utrymme för progressiva kunder.
The Ballroom – Main Stage
17:20
Keynote – Richard Lems (Rituals)
Butiken som andrum: Hur Rituals förvandlar shopping till en meningsfull stund.
The Ballroom – Main Stage
17:50
Wrap up – Alex Baker (Moderator & Host)
The Ballroom – Main Stage
18:00
Mingelmiddag – Mingel on steroids. Powered by Compileit
Terrassen
19:15
Fireside – Jonna Gustafsson (ESSNCE)
Entreprenörskapet, lärdomarna och Social Commerce.
The Ballroom
19:40
Fireside – Perdica Babaheidari & Persheng De Geer (By Banoo)
Entreprenörskap som familjearv: Hur skapar man ett modernt varumärke och förstår social commerce?
The Ballroom
20:05
Fireside – Helena Karlinder-Östlundh (Nelly.com)
Nellys nya kapitel: Varför en e-handelsjätte öppnar fysiska butiker.
The Ballroom
20:30
Disrupt Retail Award
Prisutdelning till årets “Bästa Butiksupplevelse”, “Bästa Retail Design” och “Bästa Varumärke”.
The Ballroom
20:50
Mingel & DJ
The Ballroom
22:00
Slut
Dag 2 – Tis 26/8.
- Sandi Danick09:00 The Ballroom - Main Stage
- Americo Goncalves09:40 The Ballroom - Main Stage
- Carola Lundell11:35 The Ballroom - Main Stage
- Sara Sjöborg12:55 The Ballroom - Main Stage
- Aaron Smedley13:50 The Ballroom - Main Stage
- Oliver Murray16:20 The Ballroom - Main Stage
The Ballroom.
09:00
Fireside – Sandi Danick (American Dream)
Från butik till upplevelse: Ledarskapet bakom världens mest ovanliga retail destination.
09:30
Välkommen Dag 2 – Alex Baker (Moderator & Host)
Välkommen till Dag 2 inklusive summering av Dag 1.
09:40
Keynote – Americo Goncalves (Adidas)
Adidas Playbook: Hur bygger man globala butiksupplevelser som engagerar.
10:05
Break
10:20
Fireside – Mikael Söderlindh (DRM-LND)
DRM-LND effekten: Hur ett unikt koncept fånger de yngre generationerna och bygger lojalitet.
10:40
Panel – Karin Wickberg (NK), Camilla Garami (Unibail-Rodamco-Westfield), Sandi Danick (American Dream), Aaron Smedley (La Chameau)
Global brand experiences: From heritage and AI to the Disneyland effect.
11:10
Fireside – Daniel Warence & Oliver Ingrosso (Mino)
Från familjemiddag till butikshyllan: Hur Mino skapade en matrevolution.
11:35
Keynote – Carola Lundell (Kicks)
Ledarskapet bakom skönhetsjätten: Kicks sömlösa resa.
11:55
Lunch
12:55
Keynote – Sara Sjöberg (Polarn & Pyret)
Mer än barnkläder: Polarn & Pyrets resa för att ta ett arv in i framtiden.
13:15
Mats & Axel show
Sells like Teen Spirit: Vad Retail kan lära sig av Rock n’ Roll.
13:30
Fireside – Henric Smolak (Deglabbet)
Från pandemi till succé: Deglabbets resa att förnya en traditionell bransch
13:50
Fireside – Pino Roscigno (Stadium), Vanessa Leporati (SFD), Susanne Ekendahl Weisten (NK Retail)
Från butiksgolvet till ledningsgruppen: Strategierna bakom framgångsrika organisationer.
14:15
Fireside – Johan Augustsson (Mestergruppen)
Styrka i samverkan: Hur moderniserar man och bygger framgång i en traditionell bransch.
14:35
Fireside – Vanessa Lindblad (CAIA & ÀVORA)
Från CAIA till ÀVORA: Entreprenörskapet och lärdomarna bakom varje steg.
15:00
Break
15:30
Keynote – Aaron Smedley (La Chameau)
Från hantverk till e-handel: Le Chameaus väg att modernisera ett ikoniskt varumärke.
15:55
Panel – Ludvig Strand (Axel Johnson), Annika Elfström (AI Sweden), Peter Bleckert (Bleckert Invest)
Från huvudkontor till hylla: Hur AI omvandlar retail från grupp till butiksgolv.
16:20
Keynote – Oliver Murray (Future Stores)
Engagemang och innovation möter intäkter: Future Stores phygitala recept från Oxford Street ut i världen.
16:45
Key takeaway – Alex Baker (Moderator & Host), Annie Lindmark (H&M), Karina Töndevold Liljedal (BAS ID & Handelshögskolan)
Summering och key take aways med gäster.
17:00
Slut
Kammarsalen.
10:20
Panel – Karina Töndevold Liljedal (Host), Oskar Jakobsson (ICA), Anna-Karin Holck (Bestseller), Bianca Franklin (H&M)
Fysisk handel med digitala förmågor: Vad blir viktigt för upplevelsen i butiken bortom transaktion.
10:40
Panel – Jakob Laudon (Host), Marcus Lord (Stadium), Anna Edin (LYKO)
Den nya spelplanen: Hur Retail Media förändrar spelplanen för retail och den fysiska butiken.
11:10
Keynote – Patrick Hamilton Walsh (Salboheds)
Hållbarhet först, inte sen: Det börjar redan i konstruktionsfasen.
11:55
Lunch
12:55
Keynote – Anna K Johansson
Labubu-effekten: Att förstå konsumentbeteende och trender i en globaliserad värld.
13:15
Keynote – Florian Westerdahl (Vitrolife)
Vad bör du veta om AI transformation ofiltrerat?
13:30
Panel – Fabian Haglund (StoreSprint), Christina Gordon (Rusta)
Samtal om det senaste inom operational excellence och operational intelligence (OI) med StoreSprint och Rusta.
13:50
Keynote – Magnus Ohlsson (Retailomania & Detaljhandelspodden)
Hur Trump, inflation och krigsrubriker påverkar konjunktur och konsumenter.
14:15
Panel – Emelie Stuxberg Staël von Holstein (Host), Linn Weilar (Glowstation), Nina Akbari (Dashl), Emelie Träff Söderbergh (Ceremonia)
Den nya skönhetsbranschen: När socialt, digitalt och upplevelse möts.
14:35
Keynote – Sebastian Karlsson (VALAI & Flying Tiger Copenhagen)
Hur man bygger starka team, varumärken och kundrelationer genom att aktivt arbeta med värderingar.
15:00
Break
Spegelsalen.
10:20
Panel – Josephine Darlington (Host), Yvonne Magnusson (Waynes Coffee), Johan Forsberg (ATP Atelier)
AI, Transformation & ledarskap: Hur driver man transformation och får med sig människor i en AI era?
10:40
Panel – Josephine Darlington (Host), Florian Westerdahl (Vitrolife), Alexander Flaig (Linköpings Universitet), Adam Horne (Berghs School of Communications)
AI, Akademin och Agenter: Hur undviker man misstagen och tar lead när det går i en exponentiell fart?
11:10
Panel – Anne Hesselgren (Host), Nathalie Scharnke (Cavour), Joel Löwenberg (Gymkompaniet), Karl Andersson (Matsmart)
Från nisch till genombrott: Hur Cavour, Gymkompaniet och Matsmart skapar starka varumärken och tillväxt.
11:35
Panel – Karina Töndevold Liljedal (Host), Camilla Garami (Unibail-Rodamco-Westfield), Mats Mileblad (Onemotion IMC), John-Jamal Gille (ASFB & Stockholm Fashion Week)
Retail som scen: Hur upplevelser och event skapar nya handelsplatsen.
11:55
Lunch
12:55
Panel – Helena Torhage (Host), Magnus Nikkarinen (Svensk Handel), Annie Lindmark (H&M Foundation), Martin Hallander (Arkivet Second Hand)
Från linjär till cirkulär: Hur gamla och nya aktörer skapar nya affärsmodeller.
14:35
Panel – Anne Hesselgren (Host), Jonatan Ehn (ASKET), Arletka Skurczynska (Ex Unilever Sverige), Marika Hjorth (About Consulting)
Från jätte till utmanare: Strategierna för att bygga och växa varumärken på marknadsplatser.
15:00
Break
Köp Biljetter idag!
Boka din biljett nu till Disrupt Retail och säkra din plats till Sveriges hetaste initiativ och retail konferens i augusti.